House
4.73

Cozy Dam Lake Escape w/ Dock, Yard & Water Access!

Property ID: 427580Eagle RiverWIUS
Sleeps 142 BR2 BA

Description

Map out a serene Northwoods getaway at this warm and welcoming Eagle River vacation rental. Nestled near Dam Lake just 10 miles from Eagle River, this 2-bedroom, 2-bath family home boasts a deck, fireplace, chairs overlooking the water, and a pontoon boat rental (with additional fee). When you're not fishing, boating, or cross-country skiing, enjoy the area's unbeatable snowmobiling trails. Experience the Snowmobile Derby, Paul Bunyan Fest, National Musky Open, and pure bliss at this cozy home.

Amenities

  • Pets Allowed
  • Essentials
  • Cable/Satellite TV
  • Central Heating
  • Kitchen
  • Waterfront
  • Wireless Internet (WIFI)
  • Deck
  • Washer
  • Free Parking
  • Central Air Conditioning

Map

Location Details

LAKE FUN: Dam Lake (across the street), Chain Lake (2.7 miles), Paradise Lake (5.4 miles), Big Saint Germain Lake (14.5 miles), Lost Lake (15.7 miles)

EXPLORE NATURE: Rainbow Wetlands State Natural Area (8.6 miles), Shannon Lake Hiking Trail (16.3 miles), Northern Highland–American Legion State Forest (20.0 miles), Bearskin Trailhead Park (24.5 miles)

GOLF THE DAY AWAY: Eagle River Golf Course (10.8 miles), St Germain Golf Club (14.2 miles), Plum Lake Golf Club (18.8 miles), Minocqua Country Club (22.0 miles), Trout Lake Golf Club (29.2 miles)

LOCAL ATTRACTIONS: Wildwood Outdoor Adventures (8.2 miles), Town of Eagle River (9.7 miles), Eagle Sports Center (10.2 miles), Eagle Falls Adventure Golf & Laser Tag (10.4 miles), Guides Choice Pro Shop (11.0 miles), Kartway (11.6 miles), Pirates Hideaway (12.3 miles), Rhinelander (21.2 miles)

AIRPORTS: Rhinelander/Oneida County Airport (RHI) (26.8 miles), Green Bay Austin Straubel International Airport (153 miles)

Reviews

4.73
30 reviews
  • The pet house

    1/5

    The view of the lake is awesome, but the house lacked cleanliness when you first arrive the front porch railing leans to the right. Then when you open the door and walk in between the smell of pet dander and the bounce sheets is very overwhelming. Then you move into the kitchen and the stove was totally disgustingly dirty and the outside of the refrigerator was filthy the cupboards were not washed off were you open them. We were sitting on the couch watching TV we kept smelling dog food. My husband moved the couch and there was about a cup of dog food under the couch and a lot of dust and dog hair. The windows were filthy they had foot and nose prints on the patio doors. The moldings on the right patio door were shot and was very hard to open. I emailed the hostess and she said she would notify the cleaning team. From talking to the neighbors, the owners don't really care so for the money we paid for the rental for a week I think it should be cleaner than it was. So, if you have pets or no allergies from pets you would probably enjoy renting a pet house. Thats why I would give it a poor rating.

    Douglas
    Published June 30, 2024
    Manager's Response:

    Hi Douglas, we take it seriously when guests let us know that we missed the mark. We followed up with the homeowner after reading your feedback, and they wanted to share the following:
    - We apologize for the cleanliness issues you encountered, particularly the pet dander, refrigerator, and dog food under the couch. Besides the dirty stove, these issues were not reported after frequent exchanges with our guest contact.
    - We are committed to maintaining high standards for our pet-friendly property, and our cleaning team has been notified to ensure this does not happen again.
    - We encourage guests to reach out to us while they are in residence with any issues so that we can address any concerns quickly for a most comfortable stay. We would have done everything we could to resolve them immediately so that you could enjoy the home.

    Thank you for sharing your review. Your feedback assists us in understanding a guest's perspective and improving wherever possible.

  • Mixed feelings

    3/5

    The house was beautiful and well maintained. We were given a minimum of bath towels, hand towels and washcloths for the number of guests. We were a party of eight. There were no kitchen dish cloths and dishtowels and we had to purchase some in town to take care of dishes, pans that could not be done in the dishwasher. Also had to provide our own toilet paper and kleenex. The information provided said there was a teapot. There was no teapot but a tea kettle to heat water. A teapot is used to steep tea in hot water by the potful.

    Thankfully there was laundry equipment to wash towels as needed.

    The lake was beautiful but there are leeches even if you wear water foot gear.

    The weather was cool and rainy for all but 2 days but there was a wide range of activities in the area to keep all of us busy and entertained.

    Gretchen
    Published June 23, 2024
    Manager's Response:

    Hi Gretchen, we want our guests to rest easy when they stay with us, and we apologize you experienced some issues during your trip. We followed up with the homeowner after reading your feedback, and they wanted to share the following:
    -We are delighted to hear that you found our home beautiful.
    -We apologize for any inconvenience caused by the lack of supplies. We have informed our cleaners about this issue. We wish you had reached out to your guest contact, we would have been happy to bring you extra supplies.
    Thanks for taking the time to leave your review.

  • The Best Stay Ever!!!!

    5/5

    If I ever have a guest(party) of 10+, I will ALWAYS rent this HOME.. This home is BEAUTIFUL.. Accommodation is A-1.

    *This review was originally posted on Vrbo

    Quinesha
    Published March 18, 2024
  • Nice Dam Lake Property

    5/5

    Lots of good things to say about our stay here. Two large bedrooms on main level. Spacious enough for 2 portacribs for 2 year toddler and a 6 month old. Nice fire ring outside overlooking lake. Upstairs loft with 3 queen beds - only drawback was if people wanted to watch tv while others wanted to sleep. We rented pontoon boat with home - boat was nice and worked well for us. Not really a good place to swim near our dock but there was a nice sand bar area on the other side of the lake we visited several times. Unfinished basement had room for kids to run around if needed. Foosball and air hockey games in basement available- kinda old and not in best condition but functional . Big plus - internet work great.

    James
    Published August 8, 2023
  • Wonderful place to stay

    5/5

    My family loved our stay at the Dam Lake Cottage! It was very easy to check in. The host was very responsive and very easy to communicate with! We rented the boat for the time we were there and it was very worth it. The cottage was so clean! We would definitely go back!

    *This review was originally posted on Vrbo

    Julie H.
    Published July 18, 2023
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Still have questions?

Reach out help with general questions about the property.

Private homes with hospitality

We promise private, professionally-cleaned vacation rentals with 24/7 guest support so you can travel without worry.
Best Rate

Best Rate

You’re guaranteed to book the best rates on our vacation homes at evolve.com.

Rest Easy

Rest Easy

If plans change or the vacation rental isn’t what we promised, we’re here to help make it right.

Icon showing an outstretched hand holding a heart icon

Give Back

Bookings on evolve.com support our Building Hospitality program.

4.73
30 reviews

Navigate forward to interact with the calendar and select a date. Press the question mark key to get the keyboard shortcuts for changing dates.

Navigate backward to interact with the calendar and select a date. Press the question mark key to get the keyboard shortcuts for changing dates.

Guests
Select Guests
  • This property has a maximum occupancy of 14 guests, not including infants.
  • Pets are allowed at this property.
Adults
0
Children
Ages 2-12
0
Infants
0
Pets