House
4

Modern Galveston Vacation Rental: Steps to Beach!

Property ID: 493355GalvestonTXUS
Sleeps 144 BR3.5 BA
Book with confidence

Most trips qualify for free 48 hour cancellation. Add dates for more information.

Description

With the beach just steps away, soak up the sun during your stay at this 4-bedroom, 3.5-bathroom Galveston vacation rental. This vibrant 3-story beach house features an open floor plan, upper and lower balconies, outdoor dining areas, an outdoor shower, 5 Smart TVs, and beach and ocean views. Explore the trails of Galveston Island State Park, find a memorable souvenir from the Galveston Island Historic Pleasure Pier, or make a splash at Schlitterbahn Waterpark Galveston!

Amenities

  • Essentials
  • Kitchen
  • Near Ocean
  • Free Parking
  • Beachfront
  • Wireless Internet (WIFI)
  • Washer
  • Central Heating
  • Central Air Conditioning
  • Cable/Satellite TV
  • Self Check-In

Map

Location Details

HIT THE BEACH: Terramar Beach (on-site access), Sea Isle Beach (1 mile), San Luis Beach (4 miles), Sunny Beach (13 miles), Galveston Beach (17 miles)

HIT THE LINKS: Galveston Country Club (9 miles), Tin Cup's Caddy Shack (16 miles), Moody Gardens Golf Course (16 miles)

FUN FOR THE WHOLE FAMILY: Galveston Island State Park (8 miles), Schlitterbahn Waterpark Galveston (17 miles), Moody Gardens (17 miles), Galveston Island Historic Pleasure Pier (20 miles), Galveston Seawall (21 miles)

AIRPORT: William P. Hobby Airport (57 miles)

Reviews

4
12 reviews
  • 5/10

    2/5

    Several of the outlets didn't work in the bedrooms & bathrooms, the lift didn't work even though the property says it's "wheelchair accessible". We have a child in a wheelchair and that was a reason we booked the house, wouldn't recommend for anyone who can't trek up tons of stairs.

    *This review was originally posted on Vrbo

    Jordan
    Published May 13, 2024
    Manager's Response:

    Jordan, upon reviewing our listing, we found no indication that the property is wheelchair accessible. It appears there might have been a misunderstanding in the listing details provided by Evolve. We are actively working to ensure that this information is corrected if it incorrectly lists our property as wheelchair accessible. Our existing lift, which is currently under repair, is designed for cargo and not rated for public or wheelchair use. We truly regret any inconvenience this may have caused and are keen on making our property welcoming for everyone, including those requiring wheelchair access.

    However, we must prioritize safety and cannot permit the use of the cargo lift for such purposes.

    Please extend our sincere apologies to the guest for this oversight and any confusion it caused. We are committed to resolving these issues promptly and will also be inspecting and repairing any non-functional outlets on the property. We never intended to misrepresent our property's accessibility features, and we are taking immediate steps to address these concerns to prevent future misunderstandings.

    Thank you for bringing this to our attention and please ensure the guest is aware of our commitment to making necessary corrections and updates.

  • Not what I expected

    1/5

    Very disappointed with the overall experience. The property itself was incredible. I will book again but there were some things that happened that made experience less than ideal.

    Joicede
    Published April 25, 2024
    Manager's Response:

    Hi Joicede, we're truly sorry to hear that your stay didn't meet your expectations. There was a communication error, and unfortunately, our cleaning crew wasn't aware of your booking. We want you to know that we've addressed this issue to prevent it from happening again.
    As a gesture of goodwill, we have issued a refund and offered a free stay.
    Thank you for sharing your feedback with us.

  • Fun Family Getaway

    5/5

    We had 3 generations staying in the house. It was a perfect arrangement for young boys in the bunk room, parents and grandparents in nice rooms with ensuites. We loved the beach access right at the property. We went down several times a day. The living area and kitchen were great to gather, cook, and play games at the same time. The outdoor shower was very much appreciated after the beach. We appreciated the beach items we could use out of the garage along with the grill.

    The views from the balconies were great and they were another place to gather and enjoy the sound of the waves.

    We plan to return to this property next year.

    *This review was originally posted on Vrbo

    Susan
    Published March 21, 2024
    Manager's Response:

    From the owner: "Thank you so much. We are glad that you enjoyed your time and that the home worked well for your family!"

  • Let The 5💫Reviews Continue...

    5/5

    My stay was worth every minute spent. The sunrise and sunset views were absolutely amazing!

    All amenities were as listed.

    Bring your "OFF"!

    Mosquitoes own Galveston! Lol

    Overall: An excellent experience!

    Jacqueline Carroll
    Published November 26, 2023
  • Enjoyed our stay!

    5/5

    The house was beautiful. In a great location. Nice places for dinner nearby.

    Rhonda
    Published October 22, 2023
  • 1
  • 2
  • 3

Still have questions?

Reach out help with general questions about the property.

Private homes with hospitality

We promise private, professionally-cleaned vacation rentals with 24/7 guest support so you can travel without worry.
Best Rate

Best Rate

You’re guaranteed to book the best rates on our vacation homes at evolve.com.

Rest Easy

Rest Easy

If plans change or the vacation rental isn’t what we promised, we’re here to help make it right.

Icon showing an outstretched hand holding a heart icon

Give Back

Bookings on evolve.com support our Building Hospitality program.

Add dates for prices
4
12 reviews

Navigate forward to interact with the calendar and select a date. Press the question mark key to get the keyboard shortcuts for changing dates.

Navigate backward to interact with the calendar and select a date. Press the question mark key to get the keyboard shortcuts for changing dates.

Guests
Select Guests
  • This property has a maximum occupancy of 14 guests, not including infants.
  • Pets are not allowed at this property.
Adults
0
Children
Ages 2-12
0
Infants
0