House
4.3

Galveston Waterfront Stilt Home < 1Mi to the Beach

GalvestonTXUS
Sleeps 82 BR2 BA

Description

Boasting waterfront views of a Galveston canal, this 2-bedroom, 2-bath vacation rental home makes for a charming retreat on the shores of the Lone Star State! Spend time lounging in the cozy living space, dine outdoors on the deck, or relax on the sands of Sea Isle Beach, located less than a mile from the stilt home. More family fun can be found on the water coasters of Schlitterbahn Waterpark Galveston or spend an afternoon shopping and dining at Galveston Island Historic Pleasure Pier!

Amenities

  • Cable/Satellite TV
  • Essentials
  • Central Air Conditioning
  • Free Parking
  • Wireless Internet (WIFI)
  • Deck
  • Pets Allowed
  • Kitchen
  • Community Pool
  • Central Heating
  • Washer

Map

Location Details

BEACHES + PARKS: Sea Isle Beach (0.6 miles), San Luis Beach (6.1 miles), Jamaica Beach (7.1 miles), Sea Shell Beach (9.6 miles), Sunny Beach (12.8 miles), Beach Pocket Park (12.8 miles), Galveston Beach (16.5 miles), Galveston Seawall (20.2 miles)

THINGS TO DO: Schlitterbahn Waterpark Galveston (16.3 miles), Moody Gardens (16.9 miles), Galveston Island Historic Pleasure Pier (19.2 miles)

EVENTS: Mardi Gras: Galveston Area (16.6 miles), Dickens On The Strand (20.3 miles), Lone Star Motorcycle Rally: Galveston Area (32.3 miles)

HOUSTON DAY TRIP: Space Center Houston (46.0 miles), Houston Rockets: Toyota Center (64.6 miles), Houston Astros: Minute Maid Park (65.0 miles)

AIRPORTS: William P. Hobby Airport (57.0 miles), George Bush Intercontinental Airport (87.5 miles)

Reviews

4.3
10 reviews
  • LarryC

    5/5

    Great older place been updated very nicely, loved the location would definitely stay there again.

    *This review was originally posted on Vrbo

    LARRY C.
    Published September 10, 2021
  • Wonderful property

    5/5

    We had a fantastic time! The house is beautiful and spacious! Everything was seamless! We will be back and stay here again!

    *This review was originally posted on Vrbo

    Alicia H.
    Published April 14, 2021
  • Wouldn't Stay Again

    2/5

    Lots of issues; roaches, cleanliness upon arrival was not up to standards, light bulbs out, jacuzzi tub did not work at all(very disappointing), upstairs decking was dangerous, door knob stripped. Second bathroom is downstairs secluded, limited supplies despite what was listed. The house needs a lot of work/upkeep. Unfortunately wouldn't stay here again :(

    *This review was originally posted on Vrbo

    Claire V.
    Published February 18, 2021
    Manager's Response:

    Hi Claire, the homeowner would like to share the following:
    I am so very sorry for any problems you had during your stay as we are always looking to make our house comfortable for our guests.
    - I have since addressed all housekeeping problems mentioned with our agency. I am very sorry essential supplies were not met.
    - Our home is on the canal and with that, we do get water bugs and roaches. We spray for insects, but with the two hurricanes back-to-back it seems to be more of a problem. We have sprayed again as of review.
    - We do keep one towel set-up in the downstairs bathroom. I am very sorry these were not available for you and this has been addressed with the housekeepers.
    -We were unaware there was a problem with the jacuzzi tub and repairs have been made as of this review.
    - The pandemic has halted our plans to re-do the upstairs decking, which we plan to do this month. I apologize that this was not mentioned in your Welcome Letter.
    Thanks for taking the time to write your review, I would invite you to give us another try in the future.

  • Great owners & excellent outdoor spaces!!!

    5/5

    Linda was awesome & the house was perfect our our adult family to get her safely outside! Excellent vacation!

    *This review was originally posted on Vrbo

    Joy N
    Published January 26, 2021
  • Nice Place

    3/5

    Very Low water pressure.....No cell phone service...Other then that very nice time had by all

    *This review was originally posted on Vrbo

    Ryan S.
    Published September 25, 2020
    Manager's Response:

    Shared from the homeowner: "Thank you Ryan for staying with us. Our guests' comfort is always important to us, and I am sorry for the inconveniences you had during your stay. We checked the low water pressure and found that the main water valve to the house had been turned to the half position. We are not sure how this happened, but we have checked the pressure and opened the valve to the correct pressure level upon this review. WiFi outages have been a problem in our area. It has been very inconvenient for guests, and us as well, and our provider let us know that they are in the process of replacing the fiber-optic lines in our area. We are sorry for these inconveniences and hope that you will stay with us again in the future."

  • 1
  • 2
Booking Details
4.3

Navigate forward to interact with the calendar and select a date. Press the question mark key to get the keyboard shortcuts for changing dates.

Navigate backward to interact with the calendar and select a date. Press the question mark key to get the keyboard shortcuts for changing dates.

Guests
Select Guests
Adults
0
Children
Ages 2-12
0
Infants
0
Pets
Property ID: 439824
Have a Travel Credit?