Cabin
4.44

Pigeon Forge Cabin By Dollywood w/ Private Pool!

Property ID: 427372Pigeon ForgeTNUS
Sleeps 217 BR5 BA

Description

Find amusement and comfort on your next group getaway at this 7-bedroom, 5-bathroom Pigeon Forge vacation rental. You’ll feel right at home, complete with a heated pool (with fee), hot tub, game room, a private suite, and a detached cottage. When you're not grilling out on the patio, make the quick 5-minute trip to Dollywood for a world of entertainment. With Downtown Pigeon Forge only minutes away and Great Smoky Mountains National Park 9 miles from home, a memorable vacation is in store!

Amenities

  • Deck
  • Cable/Satellite TV
  • Essentials
  • Kitchen
  • Pets Allowed
  • Private Outdoor Pool
  • Washer
  • Central Heating
  • Private Hot Tub
  • Wireless Internet (WIFI)
  • Free Parking
  • Central Air Conditioning

Map

Location Details

GET OUTSIDE: Jayell Ranch Adventure Park (1.5 miles), Gatlinburg Golf Course (2.2 miles), Smoky Mountain Ziplines (4.1 miles), Gatlinburg Space Needle (8.7 miles), Roaring Fork Motor Nature Trail (10.2 miles), Great Smoky Mountains National Park (11.2 miles), Mount Harrison (11.8 miles)

FAMILY ATTRACTIONS: Gatlinburg Mountain Coaster (7.7 miles), Anakeesta (8.2 miles), Ripley’s Aquarium of the Smokies (8.3 miles), Ober Gatlinburg (11.3 miles)

PIGEON FORGE: Rocky Top Mountain Coaster (0.8 miles), Dollywood (1.4 miles), Parrot Mountain and Gardens (2.4 miles), The Island in Pigeon Forge (3.0 miles), Hollywood Wax Museum (4.3 miles), TITANIC Museum Attraction (4.3 miles), WonderWorks Pigeon Forge (4.6 miles)

AIRPORT: McGhee Tyson Airport (37.3 miles)

Reviews

4.44
72 reviews
  • Cockroaches

    2/5

    I read the reviews before booking this house, knowing a few things were sub par. My biggest complaint would be the cock roaches that were found in the kitchen. Never having experienced this before, we had to do a lot of research and take a ton of precautions taking our belongings home to not infect our own houses. It made the normal hassle of unpacking a way bigger deal and way more complicated!

    I had reached out to Monica days before check in to see if an early check in would be possible. Her response was it would depend on the house keepers so we would need to be in touch the day of check in. Well, two hours before check in I left Monica a voicemail and a text- and didn't hear back from her until the next day! She said "she shouldn't have been the contact that day because she was unavailable". I then proceeded to ask her a question and she never responded. I then called her and left her a voicemail about the cockroaches (yes it was on thanksgiving) so I didn't assume I would get a response that day, but I thought she would call back Friday- but nothing! I hope no one checked in that Friday after we checked out!!

    The location of the house was great. The amount of space was great. The outdoor propane fire table was great especially because there was as a strict burn ban while we were there. But that also meant no charcoal grills which was the only grill option available. No gas grill like the listing says. It also said in the listing there was access to a hiking trail from the house- well we couldn't find it and Monica wasn't any help with that either. The bedroom with the full size bed was actually the laundry room that they shoved a bed into. The washer and drying both worked like junk and took an entire day to do one load of laundry. The toilet in the upper cottage leaked.

    We would not stay here again to say the least. Mostly because of the cockroach situation and the lack of communication from Monica. The other things you come to expect in a rental.

    Vanessa
    Published November 26, 2023
    Manager's Response:

    Vanessa, The homeowners were surprised to read your review, as they are accustomed to providing 5-star experiences, and would like to clarify the following:

    Owner's response: "Vanessa, We work hard to provide a clean and comfortable place for all our guests. We're sorry that you feel you did not have a good experience.
    - Regarding the pests, we have a professional licensed team of experts that do continuous monthly treatments in our home. We called them immediately and they came out to the property and did a thorough search with zero signs of any live roaches. I understand this could be alarming but due to my diligent and quick action and no real emergency, I did not respond to the guests on Thanksgiving day due to not wanting to bother them on a special Holiday. I did respond the following morning. My number one priority is my guest's happiness and comfort in my home. I will bend over backward to handle any concerns and am more than happy to assist in any way that I can. I have multiple professional teams on call to solve any issues immediately.
    - Regarding the leak in the toilet, We had maintenance repair the issue which was the toilet running. This was not an issue for the guests and we appreciate your bringing it to our attention as this could have been costly and prevented a large water bill.
    - The washer and dryer are meant to be complementary and not for many large loads. Every washer and dryer is different and dryers may take a bit longer depending on the usage, and if overfilled could take more time to dry.
    - I have signs for suggestions for various activities and excursions in the surrounding areas. Also, there are lists of Social Media groups that are listed for different options weather permitting. We offer a multitude of amenities such as a Hot Tub Spa, Oversized Playground, Pool Table, Foosball, basketball, and much more. We are also located less than 2 miles from Dollywood and less than 5 miles from The Smoky Mountain National Forest where there are hundreds of hiking acres.

    We're sorry to hear you did not have a 100% satisfactory vacation, but we truly go above and beyond for our guests, and we are confident that future guests will have excellent stays! We will continue to strive for those 5-star experiences we know we can deliver."

  • Spacious home

    4/5

    We really enjoyed our stay. Several items in the house to stay occupied with from arcades, pool table and movies. Pool was closed because it was out of season. Only thing we didn’t like is there was no propane for the fire pit. Paying this much money should have included having that there. Sign says it’s the renters responsibility to get propane if it’s empty but again that should be the property owners responsibility to make sure there is some. Other than that we would stay here again.

    *This review was originally posted on Vrbo

    Montie
    Published December 5, 2023
  • Pigeon Forge Vacation

    4/5

    We had a wonderful time visiting Pigeon Forge, Sevierville, Gatlinburg, Great Smoky Mountains, and Dollywood. My husband and I rented a UTV for an afternoon - we loved the experience and I would highly recommend. The house was plenty big and we got great use of the pool. We enjoyed the nightly Dollywood fireworks show, from the comfort of the side porch area. This property is conveniently located.

    Nancy
    Published August 13, 2023
  • Summer Vaca

    5/5

    Amazing location and amenities! Wish we could have seen Limpy the bear!

    Michael
    Published July 4, 2023
  • Great family spot

    4/5

    Great house for our family! Kids had a blast with pool , hot tub and games. Fire pit and outside area were great. House could have had more dish towels and wine glasses and there were no beach towels. A dehumidifier in the house would be nice. The location was perfect!

    Melinda
    Published June 25, 2023
  • 1
  • 2
  • 3
  • 15

Still have questions?

Reach out help with general questions about the property.

Private homes with hospitality

We promise private, professionally-cleaned vacation rentals with 24/7 guest support so you can travel without worry.
Best Rate

Best Rate

You’re guaranteed to book the best rates on our vacation homes at evolve.com.

Rest Easy

Rest Easy

If plans change or the vacation rental isn’t what we promised, we’re here to help make it right.

Icon showing an outstretched hand holding a heart icon

Give Back

Bookings on evolve.com support our Building Hospitality program.

4.44
72 reviews

Navigate forward to interact with the calendar and select a date. Press the question mark key to get the keyboard shortcuts for changing dates.

Navigate backward to interact with the calendar and select a date. Press the question mark key to get the keyboard shortcuts for changing dates.

Guests
Select Guests
  • This property has a maximum occupancy of 21 guests, not including infants.
  • Pets are allowed at this property.
Adults
0
Children
Ages 2-12
0
Infants
0
Pets