Book with confidence
Most trips qualify for free 48 hour cancellation. Add dates for more information.
Most trips qualify for free 48 hour cancellation. Add dates for more information.
Watch the Sunrise & Sunset | Mountain Views | Pets Welcome w/ Fee
All you need is a backpack and your best pair of boots for this hiker's paradise on Screamer Mountain in Clayton! This 3-bed, 2-bath vacation rental is sure to impress, with trails right in the backyard, waterfalls a short drive away, and nearby Tallulah Gorge State Park ripe for exploring. Keep the fun going after your adventures with a round of pool or grill out on the balcony with a mountain sunset as your backdrop.
- Mountain cabin w/ on-site hiking trails
- 10-11 miles to South Carolina, North Carolina
- 3 miles to Bartram Trailhead, 4 miles to Warwoman Dell, 10 miles to Bull Sluice, 16 miles to Tallulah Gorge
- 9-14 miles to Black Rock Mountain State Park, Tallulah Gorge State Park
- 43 miles to Clemson Airport, 81 miles to Athens-Ben Epps Airport, 120 miles to Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport
As mentioned in another review, the road to this cabin is “windy” and I agree with their recommendation to arrive in the daylight. Additionally, my wife and I were surprised when the asphalt ended and the road became gravel part way up the hill to the cabin. We turned around at the end of the asphalt, drove back to Clayton and then returned home. We were not comfortable having to deal with this drive for a six night stay every time we wanted to leave the property to get to town or leave for an activity. Also, I drive a relatively high-end vehicle and it made no sense to expose my vehicle’s exterior to potential stone damage from the road. We normally expect a paved road all the way to rental properties like this. Otherwise, the listing should have disclosed that part of the road to the cabin is gravel so we could have been forewarned and avoided making this booking. The end result is we lost out on the cost of a six day rental.
Also, I sent an email to the “Guest Contact” for the property but never received a response. I later send an email to “Support” at Evolve and again never received a response. Responsiveness from the parties managing this property appears to be somewhat lacking.
Thank you for sharing your feedback. We’re sorry the mountain access did not meet your expectations. The gravel portion of the route is very brief, and the cabin is accessible by standard vehicles. We’ve since updated the listing to clearly disclose that the route is mostly paved with some gravel sections so future guests can consider this before booking. While a direct response from the homeowner unfortunately remained in drafts and was not delivered, Evolve remained responsive and communicated with you regarding your concerns. We’re sorry the property ultimately wasn’t the right fit for your stay and appreciate the opportunity to provide clearer expectations for future guests.
Great property. Super clean and well stocked with all the essentials to be comfortable. Multiple decks and nice yard to be able to spend time outside enjoying the scenery. Only around ~10 mins from Clayton, so you have easy access to a grocery store and places to eat, etc. Check out procedure was reasonable and nothing outrageous like what you might see for other rentals on other sites :)
The map took me here pretty easily, but I would recommend trying to arrive in the daylight. The last couple of miles to get to the property is windy with many turns. I had to backtrack a few times, but it wasn't terrible.
I would definitely book here again!
Very dog friendly and very clean.
*This review was originally posted on Vrbo
this is one of the best places i've stayed and next year i will be back if they will have me
*This review was originally posted on Vrbo
The cabin was beautiful and outside and the views were spectacular. The beds are not comfortable and we found rat poop under the bottom of the stove. It needs to be throughly cleaned. It’s in a good location and close to town. Overall it’s not bad.
*This review was originally posted on Vrbo
From the owner: We are glad that you thought the cabin was beautiful inside and out, also that you enjoyed the views.
While mattress taste is subjective, we have never received any complaints about this in the past. However, we apologize that you were not completely comfortable and that our specific beds did not suit your personal preferences.
We wish that you had shared your feedback with us personally, we are curious why you were looking under the stove. We would have appreciated a heads up about this instead of you sharing it in your review.
We do all we can to make the best possible stay, and we look forward to this property hosting many satisfied guests.
Reach out help with general questions about the property.
Guests rest easy
Count on the best rates, flexible cancellations, and vetted homes
Owners get support
Reach your rental goals with expert guidance and exclusive tools
Everyone benefits
Trust our team for excellent service and best-in-class support