House
4.17

Serene Live Oak Home w/ Fire Pit by River + SOSMP!

Property ID: 449195Live OakFLUS
Sleeps 63 BR2 BA
Book with confidence

Most trips qualify for free 48 hour cancellation. Add dates for more information.

Description

Home to the sweet sounds of the Spirit of the Suwanee Music Park and several thriving conservation areas, this 3-bedroom, 2-bathroom Live Oak vacation rental transports guests to simpler times ‘way down upon the Suwanee River'. Rise in the morning to explore Stephen Foster State Park, canoe down the famous river in the afternoon, head to the bat houses around dusk to observe thousands of bats circling the sunset sky, and close the evening with a home-cooked meal and stargazing by the fire pit!

Amenities

  • Central Heating
  • Kitchen
  • Self Check-In
  • Wireless Internet (WIFI)
  • Free Parking
  • Central Air Conditioning
  • Essentials

Map

Location Details

SUWANNEE RIVER FISHING (0.6 miles): Suwannee Bass, Largemouth Bass, Bream, Red bellies, Crappie, Catfish

GULF OF MEXICO FISHING (accessible by boat only): Red Fish, Speckled trout, Black Drum, Sheepshead, Whiting, Gag grouper, Mackerel

PARKS & TRAILS: Woods Ferry Conservation Area (3.6 miles), Suwannee Springs (6.2 miles), Spirit of the Suwannee Music Park (6.4 miles), Bat House (7.4 miles), Heritage Trail (8.8 miles), Fort Union Conservation Area (10.6 miles), Swift Creek Conservation Area (13.2 miles), Holton Creek Conservation Area (13.3 miles), Suwannee River State Park (19.3 miles)

DAY TRIPS: Valdosta (46.8 miles), Gainesville (65.2 miles), Jacksonville (79.8 miles), Tallahassee (90.4 miles), St. Augustine (118 miles), Universal Orlando Resort (171 miles), Walt Disney World Resort (177 miles)

AIRPORTS: Gainesville Regional Airport (70.6 miles), Jacksonville International Airport (143 miles)

Reviews

4.17
6 reviews
  • Suwannee Spring Festival

    5/5

    We rented this home to attend the Suwannee Spring Festival with our Florida friends. The home was at a great location to do that and provided us with the quiet restful nights we were looking for during our vacation. We will definitely stay again.

    *This review was originally posted on Vrbo

    Stephanie S.
    Published April 18, 2023
  • Intrusive owners and Shocking Rules

    2/5

    I don't like to leave poor reviews but this particular landlord has some very unusual rules and likes to intrude on your vacation. I will start out with the fact that the house is clean and in great shape, however the owners only share house rules once you are ready for check in, so I will share them here so you can decide for yourself if this is the situation you want for your vacation:1. AC and Thermostat- You have to text the. owner to have them adjust the thermostat and they will do so if they choose. In other words if you like it cooler than 72 when you sleep, you are out of luck.2. Toilets- They have signs posted in the bathroom that read "If it doesn't come out of your body, don't put it in the potty". 3rd world type of rules, not Florida. 3. Trash- Not only do you have to save your number 2 business toilet paper in the trash, they tell you that you have to put it in your car and take it home with you. Text from owner: "As a reminder that you please keep all garbage inside and take it with you upon departure. Given your location in a rural area-there are wild animals, any garbage left outside in the trash bin poses a dangerous situation for house guests. Any trash left behind will incur penalties." What a treat. Just for reference the house is in a community with kids running around during day and evening hours. The parents of those children must not like them very much. (sarcasm)4. Ring Cameras- They have 2, one on the front door and one on the back door, both exterior but they use these to monitor you. Case in point, when our daughter arrived with her husband and kids, there was a strong chemical odor in the house. We told them to open up the house and let it air out. Well she did and as soon as she did that I received this text from the owner "Hey Mike, there are poisonous spiders and lots of wasps and other insects that will get in with those doors open. The doors cannot stay open". This was unacceptable to me so I immediately put a bandaid over the ring camera which brought a wrath of texts, phone calls and emails threatening to evict and charge me for vandalism. The male owner even said he was calling the local sheriff (his friend) on me. I of course would have been happy to chat with that sheriff about the situation, but of course we had no such visitors. The bottom line is that the property is nice but is ruined by ownership that has no business being in the VRBO rental business.

    *This review was originally posted on Vrbo

    Mike T.
    Published November 1, 2022
    Manager's Response:

    Hi Mike, the homeowners were surprised to read your review, as they are accustomed to providing 5-star experiences, and would like to clarify the following:
    - Safety for our guests is a main priority. The cameras are disclosed and accurately advertised on the listing and the pre-stay email, which was sent to you two weeks before your arrival. This information is public for guests to verify before confirming a reservation and upon booking your stay, it implies you were aware of the house rules and the camera that's on-site externally.
    - We were disappointed that you decided to obstruct our exterior cameras by putting a band-aid over the lens. This was an Evolve policy violation, and although we were advised to evict your family, we chose to honor grace and allow you to stay in our home even with disrespectful comments and gestures from you to our cameras
    - We are attentive to our guests' needs. This includes keeping your family safe since you mentioned when you called that you had two babies. We didn't want anyone in your party to be bit by spiders since the doors were left open. We weren't trying to intrude on your privacy, but we were trying to keep you safe
    - We never received a message from you about changing the temperature in our home. We are very responsive to our guests so we wish that you had reached out about this
    - Being in such a rural area, we, unfortunately, don't have trash service. This is why we specify to guests in their check-in instructions that they will need to take the trash with them when they leave
    - We are upstanding individuals in our community and we have a very good relationship with our neighbors
    We do all we can to make the best possible stay, and we look forward to this property hosting many satisfied guests.

  • Great place

    5/5

    Very clean.

    Relaxing atmosphere.

    Rich
    Published March 19, 2022
  • Family reunion

    5/5

    It was a great stay.. perfect for a gathering where everyone could comfortably be in the same space and not be separated from others unless they wanted to go to bedrooms

    *This review was originally posted on Vrbo

    Lushon W.
    Published March 16, 2022
  • Getaway

    5/5

    Perfect little house for a quiet getaway!

    *This review was originally posted on Vrbo

    Nicole B.
    Published January 5, 2022
  • 1
  • 2

Still have questions?

Reach out help with general questions about the property.

Private homes with hospitality

We promise private, professionally-cleaned vacation rentals with 24/7 guest support so you can travel without worry.
Best Rate

Best Rate

You’re guaranteed to book the best rates on our vacation homes at evolve.com.

Rest Easy

Rest Easy

If plans change or the vacation rental isn’t what we promised, we’re here to help make it right.

Icon showing an outstretched hand holding a heart icon

Give Back

Bookings on evolve.com support our Building Hospitality program.

4.17
6 reviews

Navigate forward to interact with the calendar and select a date. Press the question mark key to get the keyboard shortcuts for changing dates.

Navigate backward to interact with the calendar and select a date. Press the question mark key to get the keyboard shortcuts for changing dates.

Guests
Select Guests
  • This property has a maximum occupancy of 6 guests, not including infants.
  • Pets are not allowed at this property.
Adults
0
Children
Ages 2-12
0
Infants
0