Condo
4.35

Grand Lake Condo-7 Miles to Rocky Mtn. Natl. Park!

Property ID: 419127Grand LakeCOUS
Sleeps 62 BR2 BA
Book with confidence

Most trips qualify for free 48 hour cancellation. Add dates for more information.

Description

Set in the heart of town, this vacation rental condo is 2 blocks from Shadow Mountain Lake and Grand Lake. The 2-bedroom, 2-bath condo has accommodations for 6 guests and boasts a balcony with breathtaking views of soaring peaks and lush pine forests. Rocky Mountain National Park rests 7 miles from the condo, while Winter Park is 37 miles away, making it easy for you to enjoy the hiking, biking, boating, fishing, skiing and snowmobiling that the Grand Lake area is famous for!

Amenities

  • Kitchen
  • Washer
  • Wireless Internet (WIFI)
  • Free Parking
  • Central Heating
  • Cable/Satellite TV

Map

Location Details

Grand Lake offers year-round outdoor recreation so you can enjoy your time here in all seasons. The area is known for being the snowmobiling capital of Colorado, with more than 300 miles of trails around town and even on Main Street!

Skiing and snowboarding opportunities abound on groomed trails at Winter Park and in the backcountry at Berthoud Pass, Parsenn Bowl and Eagle Wind. Hit the same areas in the summer with breathtaking hikes in the Grand Lake area and in Rocky Mountain National Park. When it opens in the summer, Trail Ridge Road offers unparalleled vistas.

The condo also makes a fantastic home base for fishing as it's close to both Grand Lake and Shadow Mountain lake, as well as several rivers and reservoirs. The historic Grand Lake Boardwalk contains more than 60 shops, bars, restaurants and galleries just 2 blocks from the condo. Spend a day beside the lake before strolling into town to enjoy live music over a pint.

Reviews

4.35
68 reviews
  • Condo 85% good.

    4/5

    The condo is exactly how it's listed. It's perfectly good but not great. The bed and pillows were excellent. The fireplace excellent. Showers great. Everything was very clean. The couches are old and super uncomfortable. When we got there, there was a horrible smell in the condo. It smelled like Asian cooking but very heavy on the oil. At first I thought that the previous people who rented the condo had done some serious cooking while they were there. We opened the sliding glass door and the smell was gone after a few hours. Later, I smelled it on the stairway. I think it's one of the neighbors.

    *This review was originally posted on Vrbo

    Andrea
    Published May 24, 2024
  • Snowmobile escape

    5/5

    Perfect property for quick weekend snowmobile getaway

    *This review was originally posted on Vrbo

    Jack
    Published February 5, 2024
  • Ski

    5/5

    Really nice place

    *This review was originally posted on Vrbo

    Wanda
    Published January 11, 2024
  • Grand Lake Condo

    5/5

    Great condo to stay in for all activities around Grand Lake. Easy access to highways and downtown. Unit was clean and comfortable.

    *This review was originally posted on Vrbo

    Casey
    Published November 1, 2023
  • Not a pet free property

    3/5

    Even though it's advertised as no pets...for renters, it is obvious that condo owners have pets. My husband has pet allergies and was suffering during our stay. There were stains on the carpet and no comfortable chairs. The road that ran alongside the condo was very busy all day. Right across from the post office. The parking permit was missing and we had to call the owner to find out what to do.

    Christine
    Published October 15, 2023
    Manager's Response:

    Hi Christine, we take guest feedback seriously and passed your comments on to the homeowner who would like to share the following:
    We are glad you chose our home and we apologize for any inconvenience you experienced. This home is pet-free, we do not use it for personal use and there are no pets from other guests in the condo. We do include a map on our listing so that guests can see the approximate location and nearby roads of the home prior to booking, but we apologize that this caught you off guard. No parking pass is required and we did inform you of that during your stay.
    We do all we can to make our homes the best possible stays, and we look forward to this property hosting many satisfied guests. Thank you for your feedback.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 14

Still have questions?

Reach out help with general questions about the property.

Private homes with hospitality

We promise private, professionally-cleaned vacation rentals with 24/7 guest support so you can travel without worry.
Best Rate

Best Rate

You’re guaranteed to book the best rates on our vacation homes at evolve.com.

Rest Easy

Rest Easy

If plans change or the vacation rental isn’t what we promised, we’re here to help make it right.

Icon showing an outstretched hand holding a heart icon

Give Back

Bookings on evolve.com support our Building Hospitality program.

4.35
68 reviews

Navigate forward to interact with the calendar and select a date. Press the question mark key to get the keyboard shortcuts for changing dates.

Navigate backward to interact with the calendar and select a date. Press the question mark key to get the keyboard shortcuts for changing dates.

Guests
Select Guests
  • This property has a maximum occupancy of 6 guests, not including infants.
  • Pets are not allowed at this property.
Adults
0
Children
Ages 2-12
0
Infants
0