House
4.78

Payson Family Getaway: Near Downtown!

Property ID: 464991PaysonAZUS
Sleeps 103 BR2 BA
Book with confidence

Most trips qualify for free 48 hour cancellation. Add dates for more information.

Description

Grab the family and head to Payson to experience all the natural beauty! Your family will love to spread out and unwind at this spacious 3-bedroom, 2-bathroom house, named 'Pine Bridge Lodge.' Instantly fall in love with all this vacation rental has to offer like the deck, patio, 2 living areas, kid-friendly amenities, and all the comforts of home. Then, when you're ready for adventure, head to spots like Tonto Natural Bridge State Park or Mogollon Rim!

Amenities

  • Pets Allowed
  • Kitchen
  • Free Parking
  • Deck
  • Wireless Internet (WIFI)
  • Washer
  • Laptop Friendly
  • Essentials
  • Central Heating
  • Central Air Conditioning
  • Self Check-In

Map

Location Details

OUTDOOR ADVENTURE: Rumsey Park (0.8 miles), Green Valley Park (1.5 miles), Cypress Trail (3.7 miles), The Boulders Loop Trailhead (5.1 miles), Water Wheel Falls Hiking Trail (10.0 miles), Tonto Natural Bridge State Park (13.8 miles), Horton Creek Trailhead (17.9 miles), Mazatzal Peak (18.9 miles), Fossil Springs Trailhead (23.3 miles), Mogollon Rim Visitor Center (30.1 miles)

EXPLORE PAYSON: Rim Country Museum and Zane Grey Cabin (1.3 miles), Mazatzal Hotel & Casino (2.6 miles), Shoofly Indian Ruins (5.4 miles), Pine Creek Lavender Farm Store and Cooking School (15.9 miles)

GOLFING: Payson Country Club (1.8 miles), The Rim Golf Club (3.1 miles), Golf Club Chaparral Pines (3.9 miles)

AIRPORT: Phoenix Sky Harbor International Airport (85.7 miles)

Reviews

4.78
9 reviews
  • Such a wonderful home for families!

    5/5

    This was the perfect choice for a family weekend in Payson. It fit our two (larger) families perfectly. We had 2 couples, 2 teenagers, and 6 children (6-9) and it worked out great for us. The kids loved having their cousin sleepover bunked together in one big room. The home was very kid friendly and had everything we needed. The beds were comfortable and the home clean--plus it's very cutely decorated. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ We would definitely stay again.

    *This review was originally posted on Vrbo

    Charissa
    Published March 31, 2024
  • Great Girl's Hiking Trip

    5/5

    We went up to celebrate a birthday in the group. Had a blast hiking and exploring the outdoors around Payson. It was great being able to cook meals that fit our different dietary needs but we still enjoyed going out to eat at local restaurants as well. The house was clean, well stocked to our needs, and we made use of the games that can be found in the great room downstairs and in the hutch upstairs. The queen size beds were very comfortable and clean. Sleeping in the bunk beds was a fun treat as well! Will for sure stay here again for the next girl's trip to Payson.

    Crystal
    Published July 27, 2023
  • Great for families

    5/5

    We came to Payson for a baseball tournament and this house worked out really well. There were two families and all 6 of the kids easily fit in the bunk room with the pull out couches. They had a blast all being together. The kitchen had plenty of supplies and the host was very friendly and attentive.

    Sarah
    Published May 29, 2023
  • Great stay!

    5/5

    Beautiful home! My family and I had a great time. The house was exactly like the pictures showed. Had everything we needed for appliances. Only thing I’d change is the trash. Trash bin outside was full when we arrived. So we put it out to get picked up like the welcome book stated to do, but the trash was never picked up. So trash became full upon departure.But overall, great stay, we would definitely stay here again!

    *This review was originally posted on Vrbo

    Joy M.
    Published January 10, 2023
  • Nice home. Difficult communication.

    3/5

    We loved the home! but it has been hard to resolve something & reach the owners. My elderly parents were with us and left their Nike shoes). It seems the only contact info. Is the cleaner who found the shoes & told us she put them in the owners closet. It has been two months trying to get the owners info. Very frustrating in evolve! Also, the place waS very hot when we arrived & it took 2 days to cool off. By that time we were leaving. It is a very nice place but these issues make it hard to leave a perfect review. Hoping to hear from owners soon. My dad is old & it’s still bothering him.

    Ronda
    Published October 17, 2022
    Manager's Response:

    Owners response: "Ronda, I'm happy to hear that you loved our home, but sorry that you had some issues.
    - We were in contact before your arrival so you had my phone number, you did not reach out about the shoes or the AC, I'm not quite sure why you are saying you had communication issues. I also tried calling your number and you would not answer the phone. I'd like to get the shoes back to your parents but if you don't respond back to me I can't get this taken care of.
    We truly go above and beyond for our guests, and we are confident that future guests will have excellent stays! We will continue to deliver the 5-star experiences we are known for."

  • 1
  • 2

Still have questions?

Reach out help with general questions about the property.

Private homes with hospitality

We promise private, professionally-cleaned vacation rentals with 24/7 guest support so you can travel without worry.
Best Rate

Best Rate

You’re guaranteed to book the best rates on our vacation homes at evolve.com.

Rest Easy

Rest Easy

If plans change or the vacation rental isn’t what we promised, we’re here to help make it right.

Icon showing an outstretched hand holding a heart icon

Give Back

Bookings on evolve.com support our Building Hospitality program.

4.78
9 reviews

Navigate forward to interact with the calendar and select a date. Press the question mark key to get the keyboard shortcuts for changing dates.

Navigate backward to interact with the calendar and select a date. Press the question mark key to get the keyboard shortcuts for changing dates.

Guests
Select Guests
  • This property has a maximum occupancy of 10 guests, not including infants.
  • Pets are allowed at this property.
Adults
0
Children
Ages 2-12
0
Infants
0
Pets