Cabin
4.69

Evolve | Big Arbor Vitae Cabin: Fish, Boat & Hike!

WoodruffWIUS
Sleeps 62 BR1 BA

Description

The beauty of Northern Wisconsin’s lakefront living awaits at this peaceful vacation rental. Hosting 2-bedrooms, 1-bath, and a cozy living space complete with a fireplace and all the comforts of home, this cabin offers the perfect launching point for your next Woodruff getaway! Summer days can be spent swimming, fishing, and boating on Big Arbor Vitae Lake or hiking through the Finnerud Pine Forest. While winter months can be spent snowmobiling, ice fishing, or tubing at Minocqua Winter Park!

Amenities

  • Central Air Conditioning
  • Free Parking
  • Wireless Internet (WIFI)
  • Central Heating
  • Laptop Friendly
  • Washer
  • Beachfront
  • Kitchen

Map

Location Details

OUTDOOR RECREATION: Big Arbor Vitae Lake (on-site), Brandy Lake Public Park (5.0 mile), Minocqua Lake (6.8 miles), Northwoods Zip Line, Aerial Trek, Argo ATV, and Kayak River Adventure Tours (8.1 miles), Northern Highland American Legion State Forest (9.5 miles), Minocqua Winter Park (17.3 miles)

ATTRACTIONS: Min-Aqua Bats (6.4 miles), Wildwood Wildlife Park and Nature Center (6.8 miles), Lake of the Torches Resort Casino (16.1 miles),

DINING: Four Seasons Resort & Supper Club (410 feet), Slo's Pub (0.5 miles), Heart II Bar & Grill (2.3 miles), Monical's Pizza (3.4 miles), Minocqua Brewing Company (6.0 miles), The Boathouse (6.3 miles)

NEARBY CITIES: Arbor Vitae (0.9 miles), Minocqua (6.1 miles)

AIRPORT: Central Wisconsin Airport (86.4 miles)

Reviews

4.69
16 reviews
  • Horrible check in. Disappointing

    2/5

    There was no check in instructions sent to me. I got there and the doors were locked. I sent an email out to the property manager and I didn't get an email until 5 hours later. Very DISAPPOINTING

    *This review was originally posted on Vrbo

    Xu H.
    Published July 18, 2022
    Manager's Response:

    Hi Xu, we're so sorry to hear that you experienced issues during check-in. Our records show that our pre-stay email was sent to the email you provided in your booking, but we apologize for any miscommunication. The homeowners are very responsive but do not have any record of missed calls from you. They truly go above and beyond for their guests and look forward to hosting many satisfied travelers!

  • Vrbo woodruff

    3/5

    Cute house, however the pictures are misleading- thought that this property was one of the lake front condos. It is not. So the view of the lake is only a small portion out of the sliding door/windows, which didn’t work well due to the dirt in the track. The cottage Was on the back of the lot by the road. It should be listed as lake access not lake front. The house has large black ants that were on the counter and floors in the kitchen. And we were unable to reach the property manager by phone. Stairs down to the lake on one of the dock sites were broken and that dock access should have been closed due to the safety regarding the stairs.

    *This review was originally posted on Vrbo

    Pamela S.
    Published June 24, 2022
    Manager's Response:

    Hi Pamela, we're sorry that this home did not exceed your expectations. We followed up with the homeowners, who would like to share this response:
    - We cleaned the track on the sliding door soon after your stay. There is a lot of sand and pine needles that can collect there.
    - Yes, our cabin should be listed as lake access. We have asked Evolve to update that.
    - We've noticed large ants outside this summer but none inside the cabin. We will continue to monitor this to ensure it does not become an issue.
    - The broken stair had caution tape added to it shortly after your stay. We plan to have it repaired soon. There are two other stairways to the lake that should be used if concerned about this stair.
    - We did not receive communication from you during your stay. Our apologies if Evolve or our two property contacts were not responsive. Hopefully, future renters will try all of us if something needs to be addressed during the stay.
    Thanks for your helpful feedback!

  • Clean & Cozy

    5/5

    Cute cabin, updated & clean. Worked well for our family of 4. Convenient location.

    Alecka
    Published June 20, 2022
    Manager's Response:

    Thank you, Alecka! We are glad our cabin worked well for your family.
    - The Homeowners

  • Great Getaway for Snowmobiling

    5/5

    We enjoyed our stay, the location was perfect for snowmobiling. Communication was great with the owner. The cottage was clean, had everything we needed. There was room to park the trailer, truck, car and snowmobiles. There were places to eat or have a drink very close, one within walking distance. We would stay here again.

    *This review was originally posted on Vrbo

    Michelle D.
    Published March 22, 2022
  • Snowmobile Long Weekend

    5/5

    Very nice new construction home, great location for snowmobilers, on the trail, supper club just a short walk away and popular restaurant/bar stop just down the street. I'll be back next year for sure.

    *This review was originally posted on Vrbo

    Tim G.
    Published March 2, 2022
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Booking Details
4.69

Navigate forward to interact with the calendar and select a date. Press the question mark key to get the keyboard shortcuts for changing dates.

Navigate backward to interact with the calendar and select a date. Press the question mark key to get the keyboard shortcuts for changing dates.

Guests
Select Guests
Adults
0
Children
Ages 2-12
0
Infants
0
Property ID: 446828
Have a Travel Credit?